راه اندازی سرویس IVR در ویپ ایزابل
هر مرکز تلفی یک ivr دارد وقتی شما به یک شرکت تماس می گیرد یک تلفن گویا با شما صحبت می کند و مثلا گفته میشود در صورت کار با واحد مالی گزینه 1 و یا واحد it گزینه 2 را انتخاب کنید به این ivr منشی تلفی هم گفته می شود
ivr باعث می شود که بار منشی کم شود در غیر این صورت باید چندین اپراتور داشتیم و این ivr بار منشی را کم میکند
به قسمت تنظیمات pbx می رویم
bpx configuration
و IVR را انتخاب می کنیم
یک IVR به صورت پیش فرض به نام UNNAMED همیشه وجود دارد که می توانیم ان را حذف کنیم
اول صدا ی اماده را وارد قسمت RECORDING می کنیم
یک IVR جدید می سازیم به نام تست
باید قبل از ساخت IVR باید صدا که میخواهیم برای مرکز تلفی قرار دهیم باید از قبل اماده باشد
راه اندازی سرویس IVR در ویپ ایزابل
قسمت UPLOAD RECORDING و صدا را آپلود می کنیم حالا در IVR یک ای وی ار جدید می سازیم یک نام TEST IVR میگذاریم و در قسمت ANOUNCEMENT صدایی که اپلود کردیم را انتخاب می کنیم
گزینه Direct diall :دایرکت دایال به صورت پیش فرض غیر فعل است و زمانی که صدای اپلود ما دارد پخش می شود تماس گیرنده اجازه دارد از شماره های داخلی ما بگیرد اگر تماس گیرنده اجازه داشته باشد این قسمت را ENable میکنیم
ممکن است صدای ما به اسن صورت باشد مبنی بر شماره مورد نظر داخلی خود را وارد کنید در غیر اینصورت برای تماس با فلان واحد شماره فلان را بگیرید اگر enable زدیم بایدروی extention قرار دهیم
گزینه time out :زمان انتظاری ایست که کاربر یه شماره را وارد کند بعد از این تایم اوت اگر شماره وارد نشد و تایم پیش فرض 10 ثانیه تمام شده است می توانیم بگیم repeat کند یا به اپراتور وصل شود
گزینه invalid retry :یعنی تعداد تلاش های ناموفق مثلا اگر با قسمت مدیریت کار دارید گزینه 1 و اگر با مالی گزینه 2 کاربر ما اگر شماره 5 را بگیرد invalid try در نظر گرفته می شود چون شماره 5 در شماره های تعریف شده من نیست
در واقع اسن گزینه به ما اعلام می کند اگر کاربر شماره اشتباه وارد کرد چیکار کنم و مقدار پیش فرض شماره نامعتبر 3 است
گزینه invalid retry recording
اگر در هنگام تماس شماره ای بگیرد و اشتباه بگیرد چه عملکردی از خود نشان دهد یعنی یک ویس می تواند پخش کند صوت دیفالتش خودش یک ویس پیش فرض انتخاب می کند مثلا شماره گرفته شده اشتباه می باشد لطفا دوباره سعی کنید این دیفالت پیش فرض به زبان انگلیسی ایست برای زبان فارسی باید یه سری تنظیمات را انجام دهیم
append anouncement on invaliid :اگر تیک این گزینه را بزنیم بعد از اینکه invalid try شد صدا اولی منشی تلفنی دوباره پخش می شود
بعد دوباره ادامه میدهد برای ارتباط با واحد مدیریت گزینه 1 یا مالی گزینه 2
بهتر است این تیک را انتخاب کنیم
return on invalid :ما ممکن است چند تا ivr داشته باشیم و پشت سرهم این ها پخش شده اند این گزینه ما را به ivr اولی می برد
invalid record :پیش فرض یه صدای دیفالت پخش می شود بعد از اینکه این تکرار ها تمام شده است
invalid destination : یعنی وصل کنید به مثلا اکستنشن extention اگر کاربر اشتباه وارد کرد به اکستنشن فلان برو
time out هم دقیقا شبیه همان معانی بالا هستند
time out retry یعنی چند بار تایم اوت شود
append anouncement on time out :ممکن است کاربر صدای را بشنود ولی نمی داند چه شماره ای را وارد کند وقتی تمام شد دوباره از اول پخش شود
return time out : بر می گرده به ivr والدش
timeout recording :اگر تعداد دفعات این تمام شود این این ویس را پخش میکند وبه اپراتور وصل می کنید
invlid destination : به اپراتور وصل میکنیم اگر جواب نداد اگر بخواهید هیچ تماسی را از دست ندهیم
در مراکز تماس معمولا هیچ تماسی را نمی خواهند از دست بدن اتقالش میدیم به یک اکستنشن
راه اندازی سرویس IVR در ویپ ایزابل
گزینه ی
return to ivr after vm منظور از vm ویس میل است
این تیک را اگر فعال کنیم برای هر کاربری که ویس میل تعریف کردیم روی ویس میل می رود و ان را پخش می کند
مهمترین قسمت در ivr
extention و destinaton هست
حالا اینجا تعریف می کنیم اگر کاربر ما 1 را وارد کرد به اکستنش مدیریت برو و اگر عدد 2 را وارد کرد به اکستنشن مدیریت برو
اگر گزینه 3 را زد وصل مسکنیم به anouncement