Modern technology gives us many things.

سیستم ریکوردینگ RECORDING در ویپ ایزابل

سیستم ریکوردینگ RECORDING در ویپ ایزابل

سیستم ریکوردینگ RECORDING در ویپ ایزابل

برای اینکه یک صدا را روی ایزابل داشته باشیم باید این صدا را از طریق تلفن ایزابل ضبط کنیم و یا می توانیم یک فایل صوتی را روی اسزابل بارگزاری کنیم

وارد سیستم ریکوردیگ می شویم یک دیسکریپشن داریم به صورت

IF U WISH TO MAKE AND VERYFY RECORDING FROM UR PHONE

PLZ ENTER EXTENTION : اینجا نام اکستنشن را می نویسیم مثلا داخلی 204

توجه *77 را بگیریم وقتی که ریکورد تمام شد دکمه مربع را می زنیم

NAME THIS RECORDING :

روش دوم پخش صدا

ما اگر بخواهیم صدایی پخش شود یا یک موزیک لایت پخش شود یا می توانیم یه صدایی را ضبط و ان را روی سیستم تلفن قرار دهیم

به صورت پیش فرض صدا باید با پسوند VAW باشد با CODE :PCM و 16000 بیت و 8000 HZ هرتز و چنل CHANELL :MONO باید باشد با استفاده از نرم افزار های کانورتر مثلا AVC این تنظیمات را می توانیم اعمال کنیم

توجه کنید فرمت های صوتی هرچقدر حجم شون کمتر باشد فشردگی آن ها بیشتر است پس اگر فایل صوتی با پسوند MP3 دارید با این نرم افزار کانورت CONVERT کنید

بعد فایل را در قسمت UPLOAD قرار می دهیم توجه کنید که در قسمت

NAME THIS RECORDING باید نام فایل را دقیق بنویسیم و دکمه سیو را می زنیم

برای اینکه از سیستم تلفنی مون استفاده کنیم راه های متفاوتی وجود دارد

یکی از این روش ها روش ANOUNCEMENT هست

anouncement in issabel

anouncment برای پخش صدا استفاده می شود

روی anouncement کلیک میکنیم

description :یک توضیح می نویسیم

در قسمت recordig: از فایل هایی که داخل سیستم ضبط کردیم یا اماده داریم می توانیم استفاده کنیم

در قسمت record :فایلی که کانورت کردیم اینجا انتخاب میکنیم

در قسمت repeat : یعنی تعداد تکرار را می توانیم انتخاب کنیم

در قسمت allow skip :باعث می شود موقعی که کاربر کلیک کرد از روی این صدا جامپ می کند یعنی ادامه صدا را گوش نمی کند سراغ مرحله بعدی می رود

return to IVR :همون منشی تلفنی هوشمند ماست این گزینه بعد از اینکه منشی تلفنی تمام کرد دوباره میره از اول صحبت می کند

DONT ANSWER CHANNEL :اگر چنل را جواب ندادید صدا را پخش کن

در قسمت DESTINATION AFTER PLAY BACK بعد از اینکه صدا پخش شد خیلی جا های دیگر می توانیم منتقلش کنیم

مثلا اگر بزاریم TERMINATE HANG UP تماس قطع می شود

بعد از انجام تنظیمات SUBMIT می کنیم


سیستم ریکوردینگ RECORDING در ویپ ایزابل

حالا تماس هایی که وارد سرور من شدند می گویم یک anouncement پخش کن

در قسمت inbound rout

بر روی inbound rout یک any did و یک any cid تعریف میکنیم و حتما باید any did any cid باشد و مسیرش را به anouncement قرار می دهیم

سیستم میتنی بر استریکس سیمولیشن تماس دارند یک عدد 4 رقمی مثل 7777 موقعی که ما شماره رو شماره گیری می کنیم وصل می شود انگار تماس از ورودی اومده

وارد inbound rout می شود بعد وارد anydid any cid می شود در anounement اگر روی ترمینیت terminate است باید تغیر به اکستنشن کنیم

مسیر صدا های ضبط شده ما در پوشه var-lib-astrix-sound-costom

با استفاده از نرم افزار vinscp وارد پوشه ها می شویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.