برای تعریف شماره داخلی وارد گزینه extension می شویم و از منوی سمت راست add extentions را کلیک می کنیم و پروتوکلی که دیوایس ساپورت می کند را انتخاب می کنیم
هر دیوایسی از یک پروتوکل استفاده می کند در کل تمامی دیوایس ها از پروتوکل sip ساپورت می کند
پروتکل هایی که sip را ساپورت می کند شامل sip و iax2 و dahdi
پروتکل را روی sip قرار می دهیم که یک فرم برای ما باز می شود
user extention
یه شماره داخلی دو رقمی یا سه رقمی تعریف می کنیم و یوزر اکستنشن حتما باید عدد باشد
display name
یک نام انتخاب می کنیم مثلا منشی
و یه گزینه secret داریم که رمز آن را ساده تر می گذاریم و روی سابمیت submit کلیک می کنیم
حالا شماره داخلی را ساختیم و می خواهییم روی تلفن رجیسترش کنیم از soft phone استفاده می کنیم eyebeam
نرم افزار eybeem را باز کرده و گزینه setting را کلیک می کنیم
در قسمت add new sip account کلیک کرده و در کادر زیر display name یک نام تعریف می کنیم که من گذاشتم monshi
و یوزر نیم حتما باید عدد باشد و پسوردی که در قسمت secret ذخیره کردیم می نویسیم و outhrisation username و یوزر نیم باید یک عدد دقیق باشند و قسمت domain ایپی سرور ایزابل را در کادر قرار می دهیم
دستور sip show peers را به ما اکانت های sip را به ما نشان می دهد
نکته داخلی ها را با شماره تک رقمی شروع نکنید چون تک رقمی ها برای شماره های اضطرارب هست بهتره دو رقمی باشند
من روی الستیکس ۲.۵ ترانک Sip مخابرات داریم
بعضی از تماس ها ( اکثرشون) صدا یکطرفست یعنی صدای ما برای مشتری میره ولی صدای مشتری نمیاد.
Nat غیر فعاله
و تماس روت میشه.
تو اکثر تماس ها اینطوریه مثلا با موبایل الان میگیریم تماس یک طرفست همون لحظه مجدد میگیریم درست میشه.
بنظرتون مشکل از کجاست؟
یک دستگاه پاناسونیک با کارت e1 وصله به cisco 2811 ترانک برقرار زنگ هم میخورن داخلی ها ولی صدا از سمت پاناسونیک به ایزابل نداریم ولی از ایزابل به پاناسونیک داریم داخلی ها رو ایزابل هیچ مشگلی ندارم nat تو ایزابل غیرفعال کسی به مشگل برخورده کمک کنه
چون با E1 به پاناسونیک متصل هستید پس ایرادی سمت پاناسونیک نیست مشکل رو باید در nat یا ارتباط بین سیسکو و ایزابل چک کنید
روتر سیسکو و ایزابل باید دارای یک رنج آی پی باشن -در نهایت این کار انجام بده یک تلفنی سرویس روی سیسکو کانفیگ کنید و یک داخلی از سیسکو بگیرید تست کنید دیباگ سیسکو و لاگ ایزابل رو بررسی کنید
سلام وقت بخیر
داخلی روی fxs گرند ht818 رجیستر نمیشه
میتونید راهنمایی کنید
سلام آیا این امکان وجود داره که بتونیم تفکیک کنیم تماسهای خروجی که مثلا با ۹ قرار هست از پورتهای مختلف یک گیتوی خارج بشه بر اساس اینکه کدوم داخلی عدد ۹ رومیگره فرق کنه ؟؟ مثلا اگه داخلی ۱۰۰ عدد ۹ رو گرفت از پورت یک بره بیرون اگه داخلی ۱۰۱ ۹ رو گرفت تماسش از پورت دوم بره بیرون یا اینکه از یک گیتوی دیگه خارج بشه
یه مشکلی توی ایزابل دارم
روی بعضی از مرکزایی که دارم بعد از یه مدتی که کار میکنن یک یا چنتا داخلی بدون اینکه روی گوشی رجیستر کنم وقتی بهش زنگ میزنی مشغوله و اگه رو گوشی هم رجیستر کنم فقط میشه باهاش زنگ زد و نمیشه بهش زنگ بزنی و مشغوله
مشکل چیه؟