Modern technology gives us many things.

تفاوت کابل شبکه Cross با Straight

تفاوت کابل شبکه Cross با Straight

در دهه ی اخیر از کابل های متفاوتی در شبکه ها استفاده می شود .نوع و سیستم کابل کشی استفاده شده در یک شبکه بسیار حائز اهمیت است . در صورتی که قصد داشتن شبکه ای را داریم که دارای حداقل مشکلات باشد و بتواند با استفاده مفید از پهنای باند به درستی خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهد ، باید از یک سیستم کابلینگ مناسب ، استفاده گردد . در زمان طراحی یک شبکه می بایست با رعایت مجموعه قوانین موجود در خصوص سیستم کابلینگ، شبکه ای با حداقل مشکلات را طراحی نمود .با این که استفاده از شبکه های بدون کابل نیز در ابعاد وسیعی گسترش یافته است ، ولی هنوز بیش از 95 درصد سازمان ها و موسسات از سیستم های شبکه ای مبتنی بر کابل، استفاده می نمایند .

کابل Straight

کابل کشی کابل های UTP از دو استاندارد T-568A و T-568B استفاده می گردد . نحوه عملکرد دو مدل يکسان بوده و تنها تفاوت موجود این کابل ها به رنگ زوج هائی است که به يکديگر متصل می شوند.در کابل های UTP از کانکتورهای استاندارد و چهار زوج سيم بهم تابيده استفاده می گردد :

کابل شبکه ( Straight )

کابل شبکه straight کابلی است که هر دو سر آن به یک شکل سوکت خورده است یا دو سر آن با استاندارد T568A و یا با استاندارد T568B سوکت خورده است . از این کابل جهت اتصال دو دستگاه غیر هم نوع ، مانند اتصال سوییچ به روتر یا روتر به کامپیوتر و هاب به کامپیوتر استفاده می شود

دانلود فیلم اموزشی سوکت کابل تلفن و شبکه

Straight
Straight


کابل شبکه کراس Cross

کابل شبکه کراس به آن جهت کابل کراس نیز گفته می شود که به منظور اتصال دستگاه های هم نوع مانند اتصال یک کامپیوتر به یک کامپیوتر ، اتصال مودم به مودم و موارد دیگر استفاده می شود . تفاوت این نوع کابل با کابل straight مستقیم در این است که در کابل شبکه کراس هر 2 نوع استاندارد T568A و T568B استفاده می شود ، کابل کراس اور یک طرف آن استاندارد T568A و طرف دیگر با استاندارد T568B سوکت می خورد .

دانلود فیلم اموزشی سوکت کابل تلفن و شبکه


Auto-MDI/MDIX

قابلیت Auto-MDI/MDIX و ساپورت تجهیزات اکتیو شبکهاز جمله سوییچ و روتر ،در واقع انتخاب بین کابل کراس یا مستقیم اهمیتی ندارد و می توانید بدون نگرانی از هر نوع کابلی استفاده کنیم . Auto-MDI/MDIX این قابلیت را فراهم می کند که دیوایس ها بتواند تفاوت بین کابل کراس cross و کابل مستقیم straight را تشخیص داده و بر اساس نوع استاندارد نسبت به ارسال دیتاها روی زوج سیم های کابل اقدام کنند .

تفاوت ONT و ONU در شبکه های فیبرنوری

اموزش کانفیگ مودم ONT

کانال اموزش شبکه

تفاوت ONT و ONU در شبکه های فیبرنوری

سوکت زدن کابل شبکه

سوکت زدن کابل تلفن

لایه های شبکه در مدل osi

انواع کابل فیبر نوری

دانلود فیلم اموزشی سوکت کابل تلفن و شبکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.